8 oktober 2014
2 min lezen

Nieuw seizoen In The Making: In The Making Academy een groot succes

{

<p>Om 19:45 uur stroomt het Centrum Voor Jonge Ondernemers (<a href="http://arnhem.cvjo.nl/" target="_blank">CVJO</a>) in Arnhem langzaam vol. Een locatie die goed bij het jongerennetwerk <a href="http://inthemaking.nl" target="_blank">In The Making</a> past. De plek bruist van de creativiteit en energie, net als de jonge ondernemers, professionals en studenten die binnen lopen.</p>
<p>4 workshops, 75 deelnemers<br />
Het seizoen start net als vorig jaar met In The Making Academy. Vier zorgvuldig gekozen workshops binnen het thema ontwikkeling. Voor ieder wat wils en dat is te zien aan de animo. 75 (!) aanmeldingen. Via Facebook wisselen de laatste kaarten van deelnemers, die er toch niet bij kunnen zijn, van hand. Als hete broodjes vliegen ze over de Facebook toonbank.</p>

<p>Wie het eerst komt, wie het eerst maalt<br />
De aanwezigen kijken bij de inschrijfbalie om te zien of er nog een plekje vrij is bij de workshop van hun keuze. In de meeste gevallen blije gezichten, hier en daar een beteuterd gezicht omdat dat de workshop vol zit. Vele bezoekers kennen elkaar al van eerdere avonden en raken na binnenkomst druk aan de praat. Om 20:45 uur opent team In The Making de avond met een warm welkom en worden twee nieuwe teamleden voorgesteld. En dan is het eindelijk tijd voor de workshops. Iedereen hobbelt bedrijvig naar de ruimte voor zijn of haar workshop.</p>

<p>Bedrijvig en vol energie<br />
Er zijn vier workshops die allemaal binnen het thema ‘ontwikkeling’ passen. De workshop die aangeboden worden zijn: Succesvol zijn binnen de nieuwe en oude economie door Rob Weis van Ik Onderneem. Jouw positie in relatie tot anderen door Tim Witte van ProjectYou. Scoor je droombaan door Ruud Klein Hofmeijer van Friesland Campina & Tanneke Meijers van CVJO. Extreme Dreaming door Jan Fokke Oosterhof. </p>

<p>Eigen inbreng en discussie<br />
Henk van der Velden: “Ik was al druk bezig met het doorlichten van m’n eigen bedrijf. Ik kijk vooral naar waar mijn bedrijf nu voor staat en wat ik zou willen dat het is. De workshop ‘Ik Onderneem’ zorgde ervoor dat ik hier beter over na kon denken. Wat is nou een oubollig of juist een vooruitstrevend bedrijf? Dat soort dingen. Tijdens de workshop spraken we over diverse onderwerpen en ik vond het fijn dat het niet alleen een lezing was, maar dat er ook ruimte was voor eigen inbreng en discussie, aldus Henk.”</p>

<p>Deze eerste editie smaakt naar meer<br />
Henk vervolgt: “Deze editie van In The Making in 2014 smaakt naar meer en legt de lat hoog voor de rest van het seizoen. Ze weten een goede sfeer te creëren, die uitnodigt om op een laagdrempelige manier te netwerken onder het genot van een drankje en muziek.”</p>

<p>De volgende keer…<br />
Op dinsdag 25 november is In The Making terug met een nieuwe editie van In The Making On Stage, de jaarlijkse pitchwedstrijd. Houd de In The Making<a href="https://www.facebook.com/inthemaking026?ref=hl" target="_blank"> Facebook pagina</a> in de gaten voor het laatste nieuws. Dit wil je niet missen!</p>

Vorige Bericht

Arnhem in 18 slagen

Volgende Bericht

Peter Blangé, manager van InnoSportLab Papendal

Laatste berichten

Recensie: KoffieKafeetje Mon Chou

Het witte neo-renaissance pand aan de Hommelstraat straalt eigenlijk altijd. Zelfs als de wolken de lucht grijs kleuren en de temperatuur buiten guur aanvoelt. Bij binnenkomst van dit sympathieke zaakje is het

Merkanalyse: Arnhem is een sterk merk!

Hoe groot is de kracht van het merk Arnhem? Wat zijn de sterke punten van de stad en waar is verbetering mogelijk? Die zaken staan in de strategische merkanalyse van Arnhem, die
Ga naarBoven